پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227107
پنير بخوريد و عمر خود را زياد کنيد!
تاریخ انتشار : 1395/09/01 10:04:58
نمایش : 1125
مطالعه جديد آشکار ساخته است که اسپرميدين، ترکيب يافت شده در بسياري از مواد طبيعي نظير برخي پنيرها، قارچ، محصولات سويا، حبوبات، ذرت و غلات، منجر به عملکرد بهتر قلب شد و طول عمر موش ها را افزايش داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تحقيق جديد محققان اتريشي نشان مي دهد وجود پلي آميني موسوم به اسپرميدين در پنير قادر به افزايش سلامت قلب و حتي افزايش طول عمر است.

اين مطالعه جديد آشکار ساخته است اسپرميدين، ترکيب يافت شده در بسياري از مواد طبيعي نظير برخي پنيرها، قارچ، محصولات سويا، حبوبات، ذرت و غلات، منجر به عملکرد بهتر قلب شد و طول عمر موش ها را افزايش داد.

محققان اذعان مي دارند که هنوز بسيار زود است نتايج مشابه را به انسان ها هم نسبت دهيم.

در مطالعات قلبي مشخص شده بود که اسپرميدين موجب افزايش طول عمر ارگانيسم هاي ساده تر نظير پشه ميوه و مخمر شده است، اما اين اولين بار است که تحقيق بر روي يک ارگانيسم پيچيده انجام شده است.

دکتر فرانک مادئو، سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه پزشکي گِراز اتريش، در اين باره مي گويد: «زمانيکه ما اسپرميدين را به آب آشاميدني موش ها اضافه کرديم، نه تنها عمرشان طولاني شد بلکه عملکرد قلب شان هم سالم تر بود.»

اين تحقيق آشکار ساخته است که اسپرميدين موجب اتوفاژي مي شود و در نتيجه سلول هاي قلب بخش هاي از خود را که عملکرد بدي داشته يا ديگر لازم نيستند را از کار مي اندازند.

همچنين به موش هاي که اسپرميدين داده شده بود، عملکرد قلب بهتر و فشارخون پايين تر بود که همگي اين شرايط در نهايت منجر به افزايش طول عمر مي شوند.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html